Monday, February 14, 2011

~menerima cinta yang lain


aku x taw nak mulakan dari mana...
tapi apa yang boleh aku katakan 
dengan jujur..
aku selesa dengan ketidakhadiran diri dia 
dalam hidup aku..
dan aku selesa bila aku dh boleh
menerima erti kekecewaan...

bukan sebab aku dah ada yang lain..
sungguh..
aku masih solo..
masih takde lagi sape yang boleh mengisi ruang hati aku..
bukan aku memilih..
tapi aku serik..
entry sebelum ni aku penah cakap kehadiran seseorang
lam hidup aku...selepas dia..
tapi bila dipikirkan balik...
aku xperlu tergesa2..

dan tadi...
aku keluar ngan mama dan abah...
tak kusangka..
persoalan jodoh yang aku terima
cuma bagi aku..
aku dah tak kuasa nak mencari lagi
cukup la.. dua kali aku terluka..
dan dua kali maruah aku diperkotak-katikan...

dan tadi juga aku berterus terang ngan
mama + abah... 
"kalo mama ngan abah rasa orang tu sesuai ngan adik.. 
 ma abah bole terima dia sebagai jodoh adik.. 
dan boleh menjaga dan menyayangi..
serta menerima adik seadanya..
adik redha.."

aku meluahkan ini sebab aku tak nak
mama abah kecewa lagi..
aku redha dengan ketentuan Allah
dan semoga pintu hati ku terbuka 
untuk menerima cinta lain yang hadir...
sukar tuk katakan tidak 
setelah banyak pengorbanan yang 
mama abah korbankan tuk aku..
dan cukup lah kekecewaan yang aku dh beri 
kat mama abah.
kali ni aku beri kegembiraan pada mereka..

doakan aku kawan2...

3 comments:

babyhanny85 said...

semoga kamu bahagia kawan.. =)

Pelangi Rindu AKA Mrs Aero-guard said...

hi cik moimoi.. igt la, owg yg baik tok owg yg baik, dn begitu jgk sebalik nyer.. cume skrang awk lom ketemu yg btol2 menghargai diri awk.. insyaAllah, dgn izin-Nya awk akn jumpe jgk 1 ari t k..
sya cume bole nasihatkn kawen la ngn owg yg menyayangi awk, bkn nyer aku yg menyayangi sidia.. kelak hati akn merana lg.. percaya la..
n klu bole cube la solat Istikharah.. minta petunjuk.. <3

Pelangi Rindu AKA Mrs Aero-guard said...

hi cik moimoi... solat la Istikharah, minta petunjuk.. n igt la owg yg baik tok owg yg baik n begitu jgk sebalik nyer.. sya nasihatkn nikah la ngn owg yg menyayangi awk bkn nyer awk menyayangi sidia.. kelak merana lg hati tu.. cume skrang ni awk blom jumpe lelaki yg btol2 menghargai diri awk.. insyaAllah.. 1 ari t k..