Thursday, December 20, 2012

~Hari semakin sibuk

Hari ni da mule merewang...
Hari ni bilik pengantin da tgh setup..
Hari ni diorg pasang pelamin..
Hari ni mandi bunga bagai..

Esok..
Berinai...
ESok...
Rehatkn minda..

Lusa..
Hari bersejarah..

*Kurang dr 72jam.. aku sgt2 la rase mcm erk   tah... dap dip dup..didalam dada.. hHahha..
Counting hours.. *

Saturday, December 15, 2012

~Im falling in love

Tak pernah rasa macam ni
Since cincin disarungkan di jari
Hari ni... saat ni..
Aku rasa sgt syg...
Mungkin saat tu semakin hampir

Ptg td tetiba rasa macam jauh sgt
Rasa mcm kena tinggal...
Padahal dia balik kg je kot
Bukan kemana pon
Huhuhu

Terima kasih Allah
Dengan anugerah kasih sayang dr-Mu

*Kurang dr seminggu je majlis kami..semoga Allah permudahkan segalanya...

Thursday, December 6, 2012

~Heppy besday cik moi

27 taun da... yeaay cik moi da dewasa..
Oke aku sgt sedeh... taun ni lain sgt...
Hei...taun last as a bujang...
Oke...same tarikh ngan anniversary mama abah..
Alhamdullillah aku masih hidup...aku masih bernafas.. walau dugaan sgt la banyak
Ya Allah terima kasih... sujud syukur pada mu..
Terima kasih beri peluang tuk aku teruskan kahidupan...
Selamat hari lahir cik moi :)

Wednesday, November 14, 2012

Its coming...

Ade 37 hari lagi nak tempuh...
Ape 37?????? Erk..
Bersedia ke belom ea?
cam xcaye la....
Pejam celik...pejam celik... da pertengahan bln 11...
Oke sgt nebes...
Xtaw ape yg dlm otak aku...
Percaya ataw tak... aku kene hadap..

Hei cik moi...bkn ni ke ko nak dr dlu?? Impian ko dr dlu??
hmmm nampak gayanye...
Cik moi mcm agak kalut nk jd puan moi.. oke. Sgt pelik panggilan tu..

Bln dpn genap 27... oke 27... da tua sgt...
Xyah berangan mude la sgt...

Hmmmm oke its coming...
:) ♥

Wednesday, October 24, 2012

Dugaan lagi

Sabtu lepas... jatuh bilik air... siyes sakit giler.. still hari ni sgt sakit... hmm sabar je la..

Hati pon mcm sedih..
Bile hencik tunang macam abaikan diri ni
Alasan nyer...
Bz ngan repot...
Tah lah.... xtaw nape rase mcm tu.. :(

Monday, October 15, 2012

"Ku akui kamu dihati ini"

Maaf...xbermaksud menyakiti
Maaf...xbermaksud menyalahkan
Tapi akui...kamu yg ade dihati..
Dan kamu yg terpenting selepas keluarga..
Dan kamu akan menjadi yg pertama selepas akad...
Maaf... tak terungkap kata lain...
Cume..isi hati... ayg sayang abg...ayg terima segalanya..jodoh kite ...


Sunday, September 23, 2012

"surat untuk bakal suami"

assalamualaikum...
kehadapan bakal suami yang berada dalam ingatan...
maaf andai surat ini terlalu terbuka...
bakal isteri disini alhamdullillah...sihat walau ade je dugaan yg dtg..
tuk bakal suami ....
maaf andai selama perhubungan kite ini ada salah dan silap..
dan untuk bakal suami ....
terima kasih terima diri ini seadanya...
dan satu je bakal isteri pinta...
dugaan yg datang itu mematang kan hubungan kite..
itu hasutan syaitan tuk cuba gagalkan masjid yg kite nak bina
InsyaAllah..bakal isteri bole hadapi dengan senyuman...

bakal suami yg dihormati...
bakal isteri harap sgt dan sentiasa berdoa agar
Allah memelihara hubungan kite ni... 
sampai la...akad yg dilafazkan oleh bakal suami..
lagi 3 bulan je lagi tuk kite harungi sume ni..
dan selepas tu... kite akan harungi hidup bersama pulak..

terima kasih sebab sentiasa ade di mase susah bakal isteri..
demi Allah... bakal isteri sangat2 menghargai nye..
hanya Allah je taw ape dalam hati ni..

dan bakal isteri sgt berterima kasih pada keluarga kite
sebab menemukan kite dengan izin Allah...
bakal isteri mengharapkan kite akan terus bersama hingga ke jannah Allah..

akhir skali...
tegur la bakal isteri andai ade kekilafan..
pandu la bakal isteri ini ke jalan yg diredhai..
bimbing la bakal isteri ni..agar menjadi isteri yg solehah...
dan jadilah imam yg terbaik untuk bakal isteri ni..
moga bakal isteri ini tetap menjadi tulang rusuk bakal suami sampai hujung nyawa..



ikhlas ,
bakal isteri mu :)
nurul aini mohamad


Wednesday, September 12, 2012

~Dugaan

Orang kata itu dugaan dr org darah manis...
Tah la ..aku xtaw nk ckp camner..
Macam2 hal..
Tapi 1 je yg wat aku terharu...
Sokongan dari mama abah...dan dari hencik tunang..
Terima kasih sgt2..

*Org kata 3 bln tu lambat agi.  Tp aku da rase cuak dia... hmmmm*

Monday, September 10, 2012

~Chenta hati...


Dia chenta hati saye....
Mungkin ini jalan cerita cinta saye...
Dia jauh berbeza...
Dia sangat bersederhana...
Dia sgt sempoi....ilek dgn jeans lusuh...selipar jepun...tp saye terima dia seadanya...
Dia xberkira dgn saye..
Dia terima saye seadanya....
Dia yg hadir dalam hidup saye dgn tanpa diduga...
Dia jodoh saye yg Allah tulis...
Dia buat saye sgt bertuah menjadi chenta hati dia...
Dia....Azuraidy bakal suami saye....bakal imam saye....
Syukur...saye menyayangi dia dengan kurniaan Allah..
Ikhlas saye kerana Allah....





Monday, September 3, 2012

~Penat yg berbaloi...

Last nite kje mlm...agak bz la.. balik kje tdo jap xsampai sejam kot...hencik tunang da kol dia otw nak pickup...oh yea..lupe kitorang nak g nilai3.. nak cr barang tuk wat tepak hantaran...

Lam kul 10 abg sampai...terus g umah kakngah...then sarapan sane... pastu br gerak ke nilai... sampai nilai usha2 brg..usha harga...then decide...beli ape yg perlu...

Oke cite sal hantaran...yerp...sume hantaran tuk belah lelaki...11 dulang sume aku buat sendiri.. xde la pandai sgt. Tp rase nye lagi bermakna .. InsyaAllah aku cube wat sehabis baik... ala pandai2 le kreatifkan tgn ni...

Then siap beli brg...terus gerak balik melaka jap... g balik umah..amek sume few things nak wat hantaran tu... pas maghrib gerak balik kjg...even aku cuti esok...hencik tunang ade kelas esok... cian dia...penat layan karenah aku..

Sebut sal hencik tunang ni...aku rase cam agak bahagia...bukan ape...dia sgt bertanggungjawab... xpe r..itu yg dicari... Alhamdullillah dia terima baik buruk aku...

Done....sampai kjg dlam 10 lebeh..singgah minum jap...kul 11 lebeh abg anta aku kat hostel dia gerak balik subang..

Tuk abg : terima kasih sgt2... syg abg... dan semoga segala urusan kite dipeemudahkan... InsyaAllah

Sunday, August 26, 2012

"SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN"




maaf..lame da x hupdate...hehehehe tahap penyakit M sangat berleluasa.. ekeke
dikesempatan ini.. saya.. nurul ainie hj mohamad.. ingin mengucapkan selamat hari raya maaf salah silap selama kite berblog ni... maaf kat kawan2.. 

hari raya kali ni sgt la meriah...
meriah ngan adik beradik berkumpul..
meriah ngan family baru..ececece...
meriah ngan status baru..
oke...last raye as a bujang...
1st raye ngan hencik tunang..
wow....
hahahhahaha...sgt besh...

soweee lambat sgt hupdate...



Monday, June 18, 2012

"hati ini bukan milik ku lagi" (。♥‿♥。)



Ahad lepas... hari bahagia aku..
even simple.. sgt2 simple..
tanpa mekap dr mak andam.. segalanya simple..
sendirian berhad..
tp Alhamdullillah....berjalan dengan lancar..
dengan perbincangan dr kedua belah pihak,,
ditetapkan..bulan 12..hari kami..
terima kasih hencik tunang...
mr.Azuraidy... terima diri ini seadanya,
saya akan cuba menyayangi awk seadanya..
dan menerima awk selayaknya...
dan tuk kedua belah keluarga,,,
terima kasih dengan ikatan yg direncanakan :)

*skang dh ade family br..ade adik2 ipau :)*

Sunday, June 10, 2012

~ cuba yg terbaik

hidup ni umpama roda..
kadang2 kite kat atas...dan xterjangka kite akan dibawah..
so kite kene sentiasa bersyukur..
dan macam aku....
aku dah xleh nk mengharapkan ape2..
sebab aku dah putus harapan..
yer.....nmpak mcm happy..
tp?? hakikat nyer.....
aku rase mcm sesuatu yg aku xleh nk luahkan...

sekarang ni life aku hanya untuk keluarga...
restu mama abah adelah terbaik untuk hidup aku
suka mama...bahagia la aku...
marah mama...merana la aku...
kite xkan kemana tanpa restu dr mereka..

dan ape yg berlaku pada aku sebelum2 ni
puas aku telek...puas aku kaji
yer..jawapan dia..
sebab aku terlalu mengejar dunia..
dan x seimbangkan dengan agama..
bebas sgt...
tanpa pengetahuan abah mama..aku buat keputusan
yg buat aku menyesal seumur idup..
Ya Allah..banyak nye dose aku pada mereka..
semoga Allah mengampunkan dosa2 aku...

bagi aku...yg berlaku itu menjadi pengajaran yang paling bermakna 
dalam hidup aku..selama 26 tahun ni...
dan semoga ape yang berlaku akhir2 ini..
menjadi yang terakhir dalam hidup aku..
semoga aku dapat mebahagiakan abah mama
seperti mana yg mereka harapkan...

untuk awk :
maaf kalo saya punyai kekurangan yg amat sgt...
saya sgt xsempurna..
saya bukan yg terbaik..
saya cume harap awk bole bimbing saya
saya harap awk bole jd tauladan saya..
dan saya harap awk bole terima baik buruk saya...

Friday, April 20, 2012

~ nak wish je ...

Happy birthday....
nak wish je...bukan ape2 pon....
aku dh xpikir ape pon...
entry khas tuk dia....
dia yg dah lame xde dalam hidup aku
aku masih ngat bukan sbb ape..
dia penah ade dalam diri ni kan ..
so xsalah kite mendoakan tuk dia
biarlah..
ape yg dah berlaku antara aku dan dia
itu kisah lame....

Awk....
selamat hari lahir..
semoga awk sentiasa bahagia 
dgn pilihan awk..
dan semoga awk boleh kenal kembali 
ape itu kasih sayang yg sejati...
satu je saya pinta..
kembali la ke pangkuan keluarga awk...
diorg amat perlukan awk.. :) 

oke tu je :)


Friday, March 9, 2012

" cik moi : bahagian 3 _stress_

MC 2 hari...
aku kene migrain..
siyes teruk sket.. siap muntah bagai..
makan muntah..
pening..siap pitam..hmmmm
bukan sengaja,,
mebo sebb stress..
yerp...sgt2 stress..
so...rest je ni
3 minggu xbalik kg... 
bukan sengaja...
ade sebb...
keje....hmmm same je... :( 
sedey.. pon ade...
tah la.... :( 
hanya Allah je taw ape ada dalam hati aku...

Sunday, March 4, 2012

" cik moi : bahagian 2 "

hari ni punye cerita...
pagi2 dh g pasar... cam xcaye kan??
aku mane la nak masuk pasar2 tu.. 
tp sebb nak masak nasi ayam punya pasal..
kasi redah je k..
huhu... 
aku...zati...yana..zaza ngan sya..
kongsi tuk masak2 nasi ayam
alhamdullillah jadi pon :)
huhh...
tp aku puas.. bila kite masak..org makan :)
dan aku rase mcm xcaye bile aku rajin nau memasak 
adeh la..
ermm hobi baru aku..memasak...
kenapa ea?? ade je mende aku nak masak..
alahai... 

p/s : memasak tu salah satu cara aku ilangkan stress kot :)

Saturday, March 3, 2012

" cik moi : bahagian 1 "

hahahha sebenarnya dah xtaw nak letak tajuk ape...so main bantai je r..

2 minggu dah aku x balik kg..
tp still berhubung ngan mama abah..
bukan xmo balik..
kewangan kurang memuaskan..
ngan kereta eksiden..
ni dalam 3 hari lepas... 
tayar pancit...kene paku..
g kedai suh tampai..
dia ckp xleh tampal.pastu tayar pon dh botak
so terbang dh duit nak setelkan hal keter..
nasib la kalo dh berkereta..
sebaik skang dok hostel..tahan sket...
makan leh masak..stok pon dh berhupdate..ekekeke

mama abah..soweeeee adik xdpt balik..
bukan sengaja...tp poket membataskan segalanya..
sebaik mama abah paham.. :)
org kata melaka kajang xjauh..
memang ler.. sejam lebih jer..
tp duit tol...minyak :)
ape pon sebelom ni aku bole je kan??
skang belajar berjimat cermat :)
aku dh pk masa depan :)
sejak eksiden rituh..macm takut nak bawak keter :)
hahahaa...bkn takut ape...so lebih berhati2
sebaik aku xde ape2 kan..
:)

sape kata x rindu?
rindu sgt2..
xpe la berkorban kan?
sebaik adik2 kat sini ade..
paham jugak..diorang lagi jauh,. bole je kan??
so xkan aku xleh??
cik moi dh besarkan???
so kene la bese2 kan:)


p/s : mereng dikala poket tengah menipis :)

Saturday, February 25, 2012

" BERLAKU TANPA SEDAR "

aku buntu...
aku hilang arah..
susah nak paham ..
aku emo?
tah la...
bila dia ckp dia sayang aku
dia ckp nak idup dgn aku
tp bila aku mula jatuh syg
bila aku mula rasa rindu
dan bila aku mula rasa selesa
dia ilang
dia menjauh...
apekah????
tak layak ke aku tuk disayangi??
hmmm... hati serik..
hati terluka..
hati patah..
aku takut..
aku sedih.....

Saturday, February 18, 2012

" hidup berdikari :

aku dah stay hostel...means aku dah x dok umah kakngah dah...
bukan nak larikan diri or ape..
berdikari....cuba jalani idup sendiri...
life kat sini memang ler kata dok reramai..
tp masing2 wat hal sendiri...
so... :) mcm biasa..aku ngan dunia aku ler..

2-3 menjak ni memang macam2 hal berlaku...
dari segi dalam dan luaran...
dan aku hadapi dengan tabah..beserta senyuman...
hei aku dah dewasa la tuk hadapi dugaan ni..
alhamdullillah... aku cuba ..
hehehee :)) 

Tuesday, February 7, 2012

" BUKAN KAH AKU ??? "


lagu ni dr cite pelangi kasih...lagu ni sgt besh.. lagu ni penuh pengertian ...

Friday, February 3, 2012

" bila cinta itu buat aku rimas "

sorry sgt2..dah lame x hupdate ape2..
tah la..aku semakin rimas pulak dengan relantionship..
bukan bermakna aku xbersedia..
tp aku rasa aku mcm di kongkong...
yerp...bende yg aku paling xsuke..
maaf la..aku bukan budak baik..

cukuplah sekadar menasihati.
tp bukan memaksa,..
xpe la..andai jodoh saya dengan awk sampai sini
saya xpasrah..
tapi saya cuba menyayangi awk..
maaf lagi skali..
saya xminta untuk berpisah..
tapi sekadar untuk kite saling kenal semula..
awk pikir2 la..

erk ... teruk sangat ke aku ni??? susah sgt ke aku ni?
memilih sgt ke??
aku bukan memilih..
tp kite nak idup bersama bukan tuk sehari dua..
tapi tuk selamanya..
kalo dia xleh kurangkan ego dia..
buat ape untuk dia sayang aku...
idup dalam ego yg tinggi xkemana
jgn kite xreti akui kesilapan sendiri..
yerp masing2 ade cerita masing2..
tp yg berlalu biarkanla..
jangan main serkap jarang...

nasihat tuk diri sendiri...
bukan nak tunding jari..tp tuk mase depan..
jangan lari dari masalah..
airmata bukan jalan terbaik..
jika Allah duga kite..maknanya dia sayang kita..

dan bila cinta mcm ni..mmg aku rimas..
maaf lagi skali... 
saya xsempurna untuk awk....