Tuesday, February 8, 2011

~Allah lebih menyayangi

aku xtaw nak gambarkan macamane lagi.. but memang sedih skang ni..
memang susah menjadi seorang ibu..
penat mengandung 9 bulan... 
tapi Allah lebih menyayangi...

bukan kami xberusaha...
ibunya pon dh berusaha..
tapi..itu ketentuan Allah sejak di Loh-mahfuz 
apepon kene redha..

aku terkilan..
aku sedih..
aku jaga patient ni dr dia masuk wad...


Ya Allah..
xtergambar kesedihan ni...
bukan aku xpernah alami semua ni..
tp kali ni mmang buat aku sentap..

bila aku membersihkan baby td dr segala kekotoran darah..
Ya Allah..
suci nya muka dia..
xtergambar perasaan sebak aku...
kali ni sungguh aku xboleh menahan perasaan..
memang etika kami xleh menangis depan pesakit..
tp.. kali ni aku kalah...


sedikit terkilan dengan keluarga pesakit...
ayah baby sangat baik... ibunya lagi la..
cume tersentap dengan perkataan dr nenek baby...
maaf... bukan kami xlakukan sedaya upaya..
bukan kami xmembantu...
bukan kata pujian nak kami terima..
bukan kata manis..
tp sekadar terima kasih...
tp...
kami dimaki... fahamlah... 
kami tahu rasa kehilangan..
tp....fahamlah...
jgn menunding jari... 
prosedur tetap prosedur...
2 nyawa tuk kami selamatkan... 

maafkan...
aku sangat kecewa dan sedih dikala ini..

1 comment:

Laily Zuwan said...

sabar..itu semua dugaan.. semoga mereka akan dapat memahaminya satu hari nanti...