Tuesday, December 14, 2010

~~airmata gugur lagi~~


airmata aku gugur lagi tuk sekian kali nya...
puas aku menahan...
tp hari ni.... gugur jua..
bukan aku xkuat..
bukan aku mengikut perasaan 
tp aku dh xbole menahan rasa......

kemelut yg melanda...
buat aku kusut..
keadaan yg terjadi..
buat aku goyah...

cukup la...
aku sendiri sedih bila aku bazirkan air mata aku ni
tp...
aku xkuat hadapi nya..
dengan menitiskan airmata ni
aku lega..
aku bole lepaskan segalanya...

aku bukan terlalu lemah..
tuk tampilkan airmata aku..
betul org kata... 
"perempuan" tanpa airmata xlengkap...

dan tadi...
bila aku minta pertolongan dari "mak"
tuk pesan kat "dia"
pulangkan barang yg rasanya "dia" xperlukan lagi..
memang airmata aku xleh bertahan lagi..
pecah jugak empangan yg aku pertahankan...
aku terlalu sayangkan hubungan tu..
tp aku redha dengan ketentuan Allah..

bertambah lebat airmata ni mengalir..
bila aku sering dipersalahkan..
dan aku takde tempat tuk luahkan...
salahkah apa aku lakukan..
jika jodoh yg aku carik xbertahan??
salahkah aku...
bila segala persiapan dilakukan..
aku ditinggalkan tanpa pesan??
salahkah aku.. 
bila aku seorang menanggung sume sakit ni..

orang boleh mengata..
tapi..hakikat...
aku yg hadapi seorang..

orang boleh bersuara tanpa sedar
tapi...
aku yang menanggung kesakitan..

benar...
aku tak kuat hadapi sume ni..
bila mana...
keluarga yg aku mahu tuk terus sokong aku
pon menyalahkan aku dengan sume yg terjadi..
hakikatnya..
diaorg xrasa ape aku rasa....

dan kini aku masih sendiri..
mencari kekuatan diri..
airmata tetap akan menjadi teman setia...

2 comments:

Anonymous said...

teruskan perjuangan hidup kerana apa yg terjadi hanyalah dugaan dr Allah swt pd kite utk kita sedar akan kekuasaan-Nya dan kewujudan-Nya...sebagai hamba kita perlu kembali pada-Nya mohon minta kekuatan serta diberi peluang utk merasai kebahagiaan yg pernah kita kecapi..ramai lagi yg bersama dengan kita..

IeyRa K!eyRa said...

ieyra faham sangat perasaan tu..even situasi tak same..cume akak kena kuat..hadapi ujian yg diberikan ini...kita berusaha sedaya mungkin..namun jika itu Takdirnya..kita sebagai manusia biasa tak mampu berbuat ape..semua telah dirancang dalam kotak permainan yg disediakan..dunia sebagai hamparan kertas..kita yg mencorakkan ia...corakkan dengan warna2 ceria jgn dicorak dengan warna2 hambar sebab mencerminkan kesedihan....tuhan tak kan menguji hambanya lebih dari apa yg kita mampu..semua di dunia mengalami pahit getir..kita juga..fikir mase depan..bangkit dan terus bangkit..tanpa diri kita...siapa lah mereka untuk pandang...jangan dirisau siapa empunya pasangan tulang rusuk kita..sebab dia memang ade..cume belum tiba masanya...percayalah pada kuasa Tuhan yang Maha Pengasih..kasihNya terhadap hamba2nya akan tetap bersama kita...ikhlas,ieyra.