Tuesday, March 22, 2011

~SAJE MENCECEH

nak cite ape eh???lame dh hupdate cite terbaru..
huhu..mcm ruangan gosip lak aii..
hahhha~~~ 
this week aku keje 6hari..direct shift pagi..
uwaaaa...memang tepu otak aku..
adeh la.....bikin aku terkujat setiap pg nk memulakan hari....
alahai....
so far..aku xde la kesah sebenarnya..cume aku xbape suke kot..
ngeee~~ sebb xleh lame2 golek2 ngan "si tulang" dan "cik mok"
dah la skang ni musim agak2 susah nk tinggalkan selimut ..huhuhu...

ermm rituh masa g kelas public relation... 
tutor aku..."haji rashid" ade sebut sal problem..
dia pesan...kita g keje....kite keje..jgn bawak masalah yg kite ade ke tempat keje...
kite park kereta....then kite park jugak masalah kite...
aku try wat macam tu...
n now...wow..alhamdullillah..berjaya gak aku lakukan..
2-3 hari ni g keje...aku happy...keje pon mcm besh..
betul kata "haji rashid" .. n aku tenkiu sgt2 ngan dia...

skang..aku nk fokus ngan keje...
then hope apply nk sambung study tu dpt la..
hope sgt2.....
ermmm.... pasal life aku??
still the same....aku masih mcm ni..
hah.....rituh aku ade la wat status pelik2 kat fb aku.. 
hahaha~~ saja menggila ngan dak ena..n dak chu...
aku wat2 cm aku desperate nak jantan...wakakaka~~~
dan ade gak status aku mcm bunyi kecewa2 la...
then nk dijadikan cerita...ade la sumeone yang agak berani ...
sent sumeting kat aku...
dia ckp..jgn la sedey je...n jangan tunjukkan kite sedey..
emm aku terpikir...kenapakah?? teruk sgt ke??
fb aku..aku punya suka lah kan?? ade aku kesah??
but thanks coz consern bout me...
cuma aku agak xselesa ngan sume tu....bg aku....dia xtaw life aku mcm mane..dia xde kat tempat aku... dan dia bole la kata macam2..dan aku agak terkejut...bila dia ckp..aku mcm desperate sgt.. erk :-s 
hello...itu gurauan la...aku xde la giler jantan nau.... its fun tuk aku ngan dak2 ni...
siyes xde siyes pon lam tu.... bg aku...jodoh tu biar la dtg sendiri..
dan aku bukan org yg DESPERATE.... plzzzz understand.. n dont judge aku melalui status2 fb aku..
haila..propa je ma.... nuthing siyes...

kadang2...bila kita terlalu mengikut kata org..dan terlalu menjaga hal org..
maka nya..kite sendiri xperasan yang kite ni sama je kot ngan org2 tu...
aku xkata sapa2..aku katakan pada diri sendiri....
mungkin aku bukan org yg bole memberi buah fikiran...
sebb aku pon bukan bagus nau..banyak aku nye hal...
tapi....plzzz..paham la....xsemua manusia ni sama...
bak kata peribahasa..rambut sama hitam hati lain2...
tp skang wambut dh xhitam....siap berkaler2..huhuhu~~(tuan punya blog pon same)
ape leh kite wat....jaga diri masing2...wat xtaw je...
wat2 mcm bende ni just permainan dunia..br la life ni berkaler2..cm pelangi...
sume org ade hak nk mengeluarkan pendapat...tp...fikir sebelum kite menyatakan..
selidik diri sendiri dulu.... hidup bukan susah...tp kite yg susahkan nye..

cik moi stop..jgn ngarut dh..by the way..thanks tuk "hamba Allah" yg menegur aku tu...
nasihat anda akan dijadikan panduan ^_^

No comments: