Monday, March 28, 2011

~DUNIA AKHIR ZAMAN

tajuk cam besh je eh?? hahhaha~xla..aku just nak share... kepelikan dalam diri aku teruja..
sebb tadi mase borak2 ngan mama...tetiba mama cakap sal abah nak pulih umah ni..means berubat..sumeting happen kat umah ni..aku pon cm pelik kenapa?? aku tanya gak..apesal eh?
then mama cakap.. adik xrasa ke sejak adik putus ngan "ENCIK R" mcm2 hal berlaku...
aku pikir balik...ermm ade gak la.... memula mcm kes jumpe bangkai ular itam depan pagar umah...
pastu...aku demam teruk gak la...letih lesu..mcm xde zat.. hmmm...
pastu org dtg merisik....then xjadi..mcm ade penghalang nk teruskan niat tu....


so aku pikir balik..aku bukan arif sgt lam hal2 mcm ni... cuma aku leh kata.... mende ni berlaku betul2 pas aku putus ngan dia...ermmm apekah??? kisah ni berlaku lagi ke??
jangan la kejam sangat..aku mohon sangat.. aku dh lepaskan dia..aku dah undur diri...aku xkan dengan dia lagi..so amek je la dia...aku pon dah xbalik pagoh dah..aku taw pompuan tu xsuka aku rapat ngan family sana..aku pon dah jauhkan diri aku..so ape lagi?? jangan la wat mende pelik2... cukup2 la..


lately ni aku mimpi bukan2... aku ngat sebb aku penat keje ke hape la...aku pon baru je cite ngan abah... 
abah memule tegur aku..pelik tgk muke aku pucat len mcm...arituh keje malam pon...sorang staff pon tegur..muke aku pucat len mcm...aku pelik gak..aku wase biasa je..nak kata aku period xla..belom masenya... aku wat xkesah..dan bila pg tadi aku cite sal mimpi2 pelik tuh....abah kata..memang kene pulih gak umah ni... ermmm dan aku baru pasan...last week umah aku masuk lintah bulan....how come menatang tu lam umah aku??pelik kan?? kuasa Allah..cuma aku pelik je la...


dan tadi..baru je kejap...aku terpikir.... kenapa dugaan ni aku terima?? kenapa aku??
aku bukan xredha ngan ketentuan Allah..cuma aku rasa mcm berat je kan?? hmmmm dan baru ngat.. 
dunia kalo akhir zaman mcm ni la..pedengki bermaharajalela...xleh tgk org len senang....
dunia akhir zaman ramai yg jadi zalim....hmm.. Ya ALLAH..aku mohon agar aku xberada dalam kesesatan itu...

3 comments:

hestyrezyuda said...

amoi, sabar k...
Allah bukan saje nak beban kan ko.. tapi Allah tahu, ko sangat kuat untuk di uji macam tu... Allah tahu ko ada kemampuan untuk melawan semua dugaan tu..

akk doakan baik ko dgn family tak de pape yg serius terkena.. amin...

dan bersabar k..

Laily Zuwan said...

ingt, Allah sentiasa bersama kamu... amalkan solat mlm hari..sntiasa berzikir.. org buat kite xpe..jgn kite buat org.. InsyaAllah..ada sesuatu utk org2 yg bersabar..

"chill babe.."

_chenta^ainie_ said...

amim : amin....tenkiu

yun : insyaAllah..itu yg slalu diamalkan... harap2 pas ni xde pape dah..