Sunday, September 23, 2012

"surat untuk bakal suami"

assalamualaikum...
kehadapan bakal suami yang berada dalam ingatan...
maaf andai surat ini terlalu terbuka...
bakal isteri disini alhamdullillah...sihat walau ade je dugaan yg dtg..
tuk bakal suami ....
maaf andai selama perhubungan kite ini ada salah dan silap..
dan untuk bakal suami ....
terima kasih terima diri ini seadanya...
dan satu je bakal isteri pinta...
dugaan yg datang itu mematang kan hubungan kite..
itu hasutan syaitan tuk cuba gagalkan masjid yg kite nak bina
InsyaAllah..bakal isteri bole hadapi dengan senyuman...

bakal suami yg dihormati...
bakal isteri harap sgt dan sentiasa berdoa agar
Allah memelihara hubungan kite ni... 
sampai la...akad yg dilafazkan oleh bakal suami..
lagi 3 bulan je lagi tuk kite harungi sume ni..
dan selepas tu... kite akan harungi hidup bersama pulak..

terima kasih sebab sentiasa ade di mase susah bakal isteri..
demi Allah... bakal isteri sangat2 menghargai nye..
hanya Allah je taw ape dalam hati ni..

dan bakal isteri sgt berterima kasih pada keluarga kite
sebab menemukan kite dengan izin Allah...
bakal isteri mengharapkan kite akan terus bersama hingga ke jannah Allah..

akhir skali...
tegur la bakal isteri andai ade kekilafan..
pandu la bakal isteri ini ke jalan yg diredhai..
bimbing la bakal isteri ni..agar menjadi isteri yg solehah...
dan jadilah imam yg terbaik untuk bakal isteri ni..
moga bakal isteri ini tetap menjadi tulang rusuk bakal suami sampai hujung nyawa..



ikhlas ,
bakal isteri mu :)
nurul aini mohamad


Wednesday, September 12, 2012

~Dugaan

Orang kata itu dugaan dr org darah manis...
Tah la ..aku xtaw nk ckp camner..
Macam2 hal..
Tapi 1 je yg wat aku terharu...
Sokongan dari mama abah...dan dari hencik tunang..
Terima kasih sgt2..

*Org kata 3 bln tu lambat agi.  Tp aku da rase cuak dia... hmmmm*

Monday, September 10, 2012

~Chenta hati...


Dia chenta hati saye....
Mungkin ini jalan cerita cinta saye...
Dia jauh berbeza...
Dia sangat bersederhana...
Dia sgt sempoi....ilek dgn jeans lusuh...selipar jepun...tp saye terima dia seadanya...
Dia xberkira dgn saye..
Dia terima saye seadanya....
Dia yg hadir dalam hidup saye dgn tanpa diduga...
Dia jodoh saye yg Allah tulis...
Dia buat saye sgt bertuah menjadi chenta hati dia...
Dia....Azuraidy bakal suami saye....bakal imam saye....
Syukur...saye menyayangi dia dengan kurniaan Allah..
Ikhlas saye kerana Allah....





Monday, September 3, 2012

~Penat yg berbaloi...

Last nite kje mlm...agak bz la.. balik kje tdo jap xsampai sejam kot...hencik tunang da kol dia otw nak pickup...oh yea..lupe kitorang nak g nilai3.. nak cr barang tuk wat tepak hantaran...

Lam kul 10 abg sampai...terus g umah kakngah...then sarapan sane... pastu br gerak ke nilai... sampai nilai usha2 brg..usha harga...then decide...beli ape yg perlu...

Oke cite sal hantaran...yerp...sume hantaran tuk belah lelaki...11 dulang sume aku buat sendiri.. xde la pandai sgt. Tp rase nye lagi bermakna .. InsyaAllah aku cube wat sehabis baik... ala pandai2 le kreatifkan tgn ni...

Then siap beli brg...terus gerak balik melaka jap... g balik umah..amek sume few things nak wat hantaran tu... pas maghrib gerak balik kjg...even aku cuti esok...hencik tunang ade kelas esok... cian dia...penat layan karenah aku..

Sebut sal hencik tunang ni...aku rase cam agak bahagia...bukan ape...dia sgt bertanggungjawab... xpe r..itu yg dicari... Alhamdullillah dia terima baik buruk aku...

Done....sampai kjg dlam 10 lebeh..singgah minum jap...kul 11 lebeh abg anta aku kat hostel dia gerak balik subang..

Tuk abg : terima kasih sgt2... syg abg... dan semoga segala urusan kite dipeemudahkan... InsyaAllah