Friday, August 5, 2011

"KISAH AWAL RAMADHAN"

Rabu 3/8/2011
pas balik keje malam,...aku gerak balik melaka
sampai melaka terus g umah mama..
tgk progress umah..
alhamdullillah dah nk siap..
InsyaAllah xde aral kitorg pindah pas raya...

lam tengahari... kol kieyra..
rupenya dia ade kat melaka..
jumpa dia jap..
jalan ke MP...ngat dapat jumpe hunny...
kol2 xdpt...then jalan2 jap ..terus anta kieyra balik..

pastu aku gerak g umah kema..
ermmm sampai sini je 
aku rasa sangat terkilan..
akhirnya..aku sampai gak kat umah arwah mak ayah..
dr dulu mase mak ayah ade...ajak aku dtg umah
aku xdpt dtg..
pas mak ayah pergi bawu aku dpt dtg..
emmm sedey...
petang....
aku masak kan tuk berbuka tuk bebudak tu..
masak ringkas2 jer..
ikan goreng asam jawa ngan kicap...
sup sayur...
alhamdullillah rezeki Allah..
dak azam xde kat umah..xbalik..
kalo dia..mcm besh kan...
emmm..xde rezeki nk jumpe dia agi...
malam melepak ngan adik2 depan umah...
sangat hepi..bercampur terkilan... 
ermm aku simpan rasa sedih..
aku xnak adik2 pon sedih gak..

4/8/2011
sahur yang kelakar...
masing2 dah terlambat bangun..
xtaw cmner leh xsedar bunyi jam..
taw2 dh kul 5.15am..
hahahahhha....
so xsempat bernasi goreng..
semata roti ngan kaya + mentega..
pastu 3 ketul daging beger..kongsi 5 org...
hahahaha...tp syok..makan reramai kan..
ermm alhamdullillah...
siang tu bawak kema jumpe mama abah..
then kitorg gerak balik ke kl kul 3 lebih..
singgah kubur mak ayah jap..
leleh tgk kema sedih...
aku tahu ape diorg rasa..sebb aku pon penah rasa kehilangan..
Al-Fatihah tuk arwah mak ngan ayah..
xlupe tuk arwah kak long ..arwah mok ngan tokwan...arwah ayah besar...
semoga roh2 mereka dicucuri rahmat..

entry kali ni...
aku sekadar berkongsi rasa kasih sayang...
aku sayang dengan keluarga tu...
alhamdullillah aku diperkenalkan dengan keluarga tu....
aku mengharapkan keajaiban Allah..
semoga aku terus kekal dalam keluarga itu...

No comments: